MUSLIMMAN - KEINDAHAN KEJADIAN ALLAH

Friday, August 03, 2007

SudahLama....

sudah sekian lama saya tidak menulis dalam warkah ini..
kini daku sudah tamat pengajian...dan akan ku sambung lagi...
target ku di canada..betulkah ini..mungkin adalah mimpi,tapi itulah keyataan...

tapi perjuangan aku disini masih belums selesai untuk aku tinggalkan..peperangan sedah makin hampir..sempatkah aku untuk bersama..kita tengok macammana..perancangan ALLAH adalah segalanya..
jika tak dapat ku rasai, ku serah pada teman ku dan juga pada teman teristimewa ku..ku harap dia dapt meneruskan peluh ku yang telah terhasil ini...sayang ku untuk melepaskannya, tapi semuanya adalah untuk seketika sahaja, jika ku dah pulang ke tanah air, akan ku berjuang habis-habisan..dan moga ku kekal dalam perjuangan ini...
dan juga agak ku sedih untuk meninggalkan orang yang tersayang ku dan juga yang bakal menjadi orang yang tersayang ku...pengharapan ku pada dia, moga dia dapat menjadi perangsang untuk ku terus meneruskan perjuangan yang masih belum selesai ini...
dan sebenarnya aku agak beruntung kerana dapat dan insyAllah memilikinya...walaupun msa sekarang menjanjikan keduniaan sebagai ukuran, tetapi aku menjadikan Al-Quran dan Hadish sebagai pengukur dalam memilih teman hidup ku...memang dialah pilihan ynag tepat bagi ku..dan dialah yang bakal menjaga zuriatku dan dialah yang akan membantuku dalam segala hal..memang besar harapan ku kepadanya...aku harap bukan kekecewaan yang akan ku miliki dan ku berdoa pada ILAHI moga terus kekal ku dengannya untuk selamanya...
Dan ku tujukan satu doa yang selalu diungkapakn oleh seorang abib kepada ILAHI dalam mencari teman...
DOA SEORANG KEKASIH...
(semua orangmesti ada doa inikan..hayati)

perjuangan masih belum selesai...handaklah kita terus memperjuangan segalanya sehingga ke hayat kita yang terakhir...yang kita abaikan amanah ini.. kitalah Khalifah di muka bumi ini...jadilah kita seorang abib yang taat pada perintahNYA.

salam pertemuan dan perjuangan...

MUSLIMMAN...

1 Comments:

  • dan juga agak ku sedih untuk meninggalkan orang yang tersayang ku dan juga yang bakal menjadi orang yang tersayang ku...

    dalam maksudnya tuu.. sayang memerlukan pengorbanan.. dari pengorbananlah melahirkan kesabaran.

    By Blogger Purpleheart, at 8:46 PM  

Post a Comment

<< Home